Marketing Campagne

Marketing Campagne | Webdesign Kennisbank

Marketing Campagne is de term waarbij de optelsom van alle marketing activiteiten voor verkoop via het internet, de doorslag geeft. LinkedIn is een goed voorbeeld van een zakelijk en loopbaan gerichte Social Media Platform.

Een doeltreffende methode, om zo binnen een opgebouwd netwerk, regelmatig nieuwe artikelen te publiceren. Deze vorm van het uitvoeren van een Marketing Campagne (ook wel Online Marketing, Digital Marketing of Web Marketing genoemd) is een verzamelterm voor verschillende technieken die worden gebruikt.

Dit om producten, diensten en bedrijven via het internet onder de aandacht te brengen. Organisaties gebruiken Online Marketing om potentiële klanten te trekken met als uiteindelijk doel dat bezoekers;

  1. een product kopen.
  2. een abonnement afsluiten.
  3. een offerte aanvragen.
  4. inschrijven voor een cursus.
  5. enz.

Het ook echt behalen van een doel wordt een conversie genoemd. De belangrijkste Internet Marketing methoden zijn Zoekmachine Marketing (SEO en SEA), Banners, E-mail Marketing, Affiliate Marketing en Social Media Marketing.

Marketing CampagneDe A.I.D.A. Formule;

Bij Internet Marketing draait het altijd om conversie. Dat staat voor de uiteindelijke omzet van je producten. Om een geschikte tekst op de webpagina te schrijven en die ook werkt, is de A.I.D.A Formule bedacht.

Het is de volgorde van een te schrijven tekst, met als doel dat een bezoeker je product via het internet ook werkelijk gaat kopen (call to action!). Het is dan aan te raden om te schrijven volgens de A.I.D.A. Formule dat staat voor;

  • Attention: Probeer allereerst de aandacht van de bezoeker te trekken met bijvoorbeeld een goede opvallende kop boven het artikel.
  • Information: In dit artikel vertel je de bezoeker, kort maar krachtig, om wat voor product het gaat.
  • Desire: Schrijf daarna een tekst om de bezoeker over te halen, oftewet te verleiden tot aankoop. Bijvoorbeeld waarom jouw product beter is dan andere of misschien wel het enige goede is.
  • Action: Hier staat hoe de bezoeker kan betalen, bijvoorbeeld door middel van een een betaal-button.

Wanneer je je houdt aan deze A.I.D.A Formule, dan zal de conversie van de website optimaal zijn!

Conclusie

Mensen brengen steeds meer tijd op het internet door. Internet Marketing wordt daarom vaak ingezet naast de traditionele marketingtechnieken, zoals TV, radio, kranten, folders en magazines).

Waar steeds meer mensen hun abonnement op een krant opzeggen, neemt het aantal mensen dat toegang heeft tot internet nog steeds toe. Door de opkomst van de mobiele telefonie is het aantal uren dat mensen online zijn alleen maar toegenomen.

Uit een wereldwijd onderzoek van Statista blijkt dat 68% van de ondervraagden meer dan 10 uur per week online is. Zelfs 10% van de ondervraagden geeft aan meer dan 50 uur per week op het internet door te brengen.


Bezoek ook deze pagina binnen de kennisbank; Marketing Websites